موادغذایی خارجی
نوشته شده توسط : nasrin

موادغذایی خارجی

موادغذایی خارجی گوشت سر دست با مغز ران بدون استخوان، پیاز سرخ کرده، روغن (حیوانی یا نباتی)، لیمو عمانی (یا گرد لیمو)، لوبیا قرمز یا لوبیای چیتی، سبزی خورشت (تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله و موادغذایی خارجی نعناع) نمک، زردچوبه، فلفل

موادغذایی ارگانیک

دیزی یا ابگوشت یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی است. اگر می‌خواهید دوست خارجی خود را با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید، او را به یک رستوران سنتی برده و یک دیزی اصیل ایرانی برایش سفارش دهید. موادغذایی خارجی برای تهیه این غذا، گوشت گوسفند را با حبوبات (عمدتاً لوبیا و نخود)، سیب زمینی و گاهی اوقات گوجه فرنگی به طور کامل می‌پزند. سپس، آبگوشت از مواد دیگر جدا می‌شود.

خرید موادغذایی ارگانیک

نخود و لوبیای جدا شده را به خوبی کوبیده و به شکل پوره (گوشت کوبیده) در می‌آورند. دیزی اصیل با نان سنگک، دوغ، پیاز و سبزی خوردن سرو می‌شود. یک غذای مشابه در ارمنستان با همین نام (آبگوشت) موادغذایی خارجی وجود دارد. اما تفاوت این دو در این است که در ارمنستان به جای گوشت گوسفند از گوشت گاو استفاده می‌کنند.

خرید انواع خوراکی

آبگوشت انواع مختلفی دارد اما معمولاً آبگوشت سنتی و معروف ایرانی را به یک شیوه می‌پزند. گوجه فرنگی آنتی اکسیدان‌های فراوانی دارد و هنگام پخت، تاثیر آنتی اکسیدان‌ها افزایش پیدا می‌کند. از سوی موادغذایی خارجی دیگر، گوجه فرنگی یک ماده غذایی کم چرب همراه با مقداری فیبر و پروتئین است. لیموهای خشک (لیمو امانی) نیز برای جذب چربی موجود در آبگوشت و بهتر کردن طعم آن به غذا اضافه می‌شود.

خرید خوراکی

یکی از بهترین غذاهای ایرانی که اغلب در مراسم‌های مختلف (مانند عروسی‌ها) سرو می‌شود زرشک پلو با مرغ است. زرشک پلو از ترکیب زرشک، زعفران و برنج سفید تهیه می‌شود و علاوه بر طعم فوق العاده، موادغذایی خارجی ظاهر بسیار دلپذیری نیز دارد. این غذای محبوب هم در مراسم رسمی و هم در مراسم غیر رسمی تهیه می‌شود. طبخ این غذا آنقدر ساده است که این سادگی آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای پذیرایی از دوستان و اعضای خانواده تبدیل کرده است.

شوینده

روش‌های زیادی برای تهیه و طعم‌دار کردن مرغ زرشک پلو وجود دارد. با رعایت چند نکته ساده، هر کسی می‌تواند این غذای خوشمزه را مانند یک آشپز حرفه‌ای بپزد. مرغ منبع ویتامین ب 6 است که قند خون را موادغذایی خارجی کنترل می‌کند، فعالیت انسولین را تنظیم کرده و از جلوی بروز بیماری‌های قلبی عروقی را می‌گیرد.

[caption id="attachment_1556" align="alignnone" width="300"]موادغذایی خارجی موادغذایی خارجی[/caption]

خرید شوینده

همچنین، زرشک بکار رفته در زرشک پلو از گذشته تا به امروز برای معالجه بسیاری از بیماری‌ها مورد موادغذایی خارجی استفاده قرار گرفته است. زرشک به دلیل داشتن ویتامین ب از ابتلای افراد به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند و باعث افزایش جذب آهن می‌شود.

موادغذایی ایرانی

بادمجان در بسیاری از غذاهای ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای تهیه شده با بادمجان، خورشت بادمجان است. خورشت بادمجان اغلب با برنج سفید یا برنج زعفرانی سرو می‌شود، موادغذایی خارجی اگرچه می‌توان آن را با نان نیز سرو کرد. خورشت بادمجان از آن دست خورشت‌هایی است که در مناطق مختلف ایران با دستور‌العمل‌ها و طعم‌های مختلفی تهیه می‌شود.

موادغذایی خارجی

به عنوان مثال، برخی افراد دوست دارند آن را با لپه تهیه کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند آن را با غوره یا یا آب غوره درست کنند. به لطف ترکیب بادمجان، گوجه فرنگی و گوشت قرمز، این غذای موادغذایی خارجی محبوب بسیار مغذی است. بادمجان سرشار از آهن بوده و برای درمان کم خونی بسیار مؤثر است. همچنین، بادمجان از انقباض رگ‌ها جلوگیری کرده و به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

خرید موادغذایی خارجی

در ایران دلمه انواع محتلفی دارد و به عنوان یک پیش غذای مجلسی، خوشمزه وسالم مصرف می‌شود. موادغذایی خارجی دلمه برگ مو، دلمه گوجه فرنگی، دلمه بادمجان و دلمه فلفل انواع مختلف دلمه هستند. در این میان، دلمه برگ مو تبریزی معروف‌تر و پرطرفدارتر از دلمه‌های دیگر است.

خرید موادغذایی ایرانی

دلمه یک غذای مدیترانه‌ای است و کشورهای حاشیه دریای مدیترانه از جمله ترکیه آن را تهیه می‌کنند. بنابراین، به نظر می‌رسد دستور تهیه دلمه برگ مو از ترکیه وارد ایران شده باشد.کشورهای دیگری از موادغذایی خارجی جمله، اردن، یونان، ازبکستان، گرجستان، رومانی، سوریه، مصر و … نیز به روش خود این غذای لذیذ را تهیه می‌کنند. دلمه برگ مو در زبان ترکی “یپراخ دلماسی” نام دارد.

خرید موادغذایی ارزان

آش در ایران انواع مختلفی دارد و هر منطقه به روش خاص آن را تهیه می‌کند. اما در میان آش‌ها، آش رشته معروف‌ترین آن‌ها است و گردشگران زیادی با این غذای بی‌نظیر آشنا هستند. آش رشته به ویژه در ماه موادغذایی خارجی رمضان و فصول سرد سال بسیار پر مصرف و محبوب است. برای تهیه آش رشته از انواع حبوبات، غلات و گیاهان معطر استفاده می‌شود.

خرید آنلاین موادغذایی

تزیین ظرف آش پیش از سرو بسیار مهم است و صد البته، ایرانیان در تزیین انواع غذا استاد هستند. پس از پخت آش، معمولاً ظرف آش را با پیاز سرخ شده، سیر، نعناع خشک سرخ شده و کشک تزیین موادغذایی خارجی می‌شود.مواد تشکیل دهند آش رشته بسیار متنوع و مقوی بوده و انواع ویتامین‌ها و همچنین پروتئین، کربوهیدرات و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند.

خرید موادغذایی آنلاین

این غذای بی‌همتا جشنواره‌ رنگ‌هاست و به دلیل ظاهر رنگارنگش، نام مرصع پلو روی آن گذاشته شده موادغذایی خارجی است. مواد تشکیل دهند این غذای خوشمزه، هر یک تداعی‌گر سنگ‌های قیمتی و زیبا هستند. پسته مانند زمرد، بادام مانند الماس است، زرشک مانند یاقوت، پوست پرتقال و هویج مانند کهربا و زعفران مانند طلا می‌درخشد. مرسع پلو معمولاً در مجامع و مراسم‌های بسیار رسمی و عروسی‌ها سرو می‌شود.

خرید برنج هندی

تاریخچه این غذا به دوره صفویه باز می‌گردد و امروزه بیشتر در استان‌های فارس و خراسان طبخ می‌شود. البته در خراسان به “رنگینک پلو” معروف است.همانطور که از نام آن پیداست، کوفته تبریزی، در اصل یک موادغذایی خارجی غذای تبریز است، اما امروزه در سراسر ایران تهیه می‌شود و یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی از خانواده “کوفته‌ها” به شمار می‌رود.

خرید برنج ایرانی

در ایران کوفته‌ها انواع مختلفی دارند، اما کوفته تبریزی معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین آن‌هاست. این غذا با موادغذایی خارجی استفاده از لپه، سبزیجات، تخم‌مرغ آب پز، آلو، گردو، پیاز و زرشک درست می‌شود که داخل کوفته‌های گوشتی قرار می‌گیرند.

خرید روغن جامد

کوفته تبریزی حاوی پروتئین، انواع ویتامین‌ها، چربی، کربوهیدرات، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فیبر است. موادغذایی خارجی انواع مختلفی از پروتئین‌های گیاهی مانند غلات، حبوبات و پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت قرمز برای تهیه کوفته تبریزی استفاده می‌شود.

خرید روغن مایع

لوبیا پلو یکی دیگر از غذاهای خوشمزه ایرانی است که تهیه آن آداب و رسوم خاص خود را دارد. لوبیا پلو معمولاً با ته‌دیگ نان یا سیب زمینی، سالاد شیرازی، سبزی خوردن و ماست تهیه و سرو می‌شود. ترکیب این خوراکی‌های خوشمزه در کنار هم یک وعده غذایی دلپذیر را می‌سازد. لوبیا پلو از ترکیب لوبیا سبز، موادغذایی خارجی گوشت، پیاز، رب گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود.

خرید روغن از سوپر مارکت اينترنتي

لوبیا سبز سرشار از ویتامین کا و منیزیم است. علاوه بر این، می‌توان آن را به عنوان منبع کامل فیبر و بتاکاروتن در نظر گرفت. بنابراین، مصرف مداوم لوبیا سبز از بروز بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کرده و سلامت روده بزرگ را تضمین می‌کند. همچنین، کالری کم لوبیا پلو برای کسانی که قصد کاهش وزن و موادغذایی خارجی مصرف غذاهای کم کالری اما پر حجم را دارند، مفید خواهد بود. گیاه‌خواران یا افراد مبتلا به نقرس می‌توانند به جای گوشت قرمز از سویا، قارچ یا سیب زمینی برای پخت لوبیا پلو استفاده کنند.

[caption id="attachment_1560" align="alignnone" width="300"]موادغذایی موادغذایی[/caption]

خرید برنج از سوپر مارکت اينترنتي

آلبالو پلو جزو غذاهای زیبا و باشکوه ایرانی است. در اصل این غذا با برنج، گوشت، آلبالو، و خلال پسته تهیه می‌شود. البته می‌توانید به جای گوشت قرمز (گوشت گاو) از گوشت مرغ استفاده کنید. طبخ آلبالو پلو به مهارت خاصی احتیاج دارد، زیرا یک سمفونی واقعی از رنگ‌ها و طعم است. آلبالو پلو از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است و بیشتر در مراسم رسمی سرو می‌شود. این غذای شیرین و ترش اصیل ایرانی را می‌توانید در فصل تابستان با گیلاس تازه یا در فصول دیگر با مربای آلبالو تهیه کنید.

خريد کنسرو و کمپوت

در این غذای معتدل، آلبالو و برنج طبع سردی داشته و در نقطه مقابل، شکر، گوشت و زعفران طبع گرم دارند. این غذای رنگارنگ در اصل شیرازی است. بنابراین اگر به این شهر سفر کردید، فراموش نکنید که موادغذایی خارجی بهترین آلبالو پلو زندگی خود را می‌توانید در آنجا میل کنید.

خريد انواع کنسرو و کمپوت

غذای ایرانی انواع مختلفی دارد و به جز غذاهای معروف و محبوبی که در سراسر ایران تهیه می‌شوند، هر شهر و منطقه‌ای غذاهای محلی و خاص خود را دارند. برخی از غذاهای سنتی ما در دنیا شناخته شده‌تر هستند و همین موضوع بسیاری از توریست‌ها را مشتاق می‌کند تا به ایران سفر کنند و طعم بی‌نظیر موادغذایی خارجی خوراک‌های ایرانی را بچشند.

خريد انواع ترشيجات

به طور کلی، غذا مانند موسیقی می‌تواند مردم یک خانواده، یک سرزمین و تمام کشورهای دنیا را دور هم جمع کرده و عامل صلح و دوستی میان آن‌ها باشد. در این میان، خوراک‌ها و غذاهای ایرانی در کنار خونگرمی و مهمان‌نوازی مردم ایران، در تدوام این پیوند میان ایرانیان و سایر مردم دنیا، نقش پر رنگی ایفا کرده است.

محصولات غذايي در سوپرمارکت اينترنتي

کدام دسته مواد غذایی باعث سلامتی و طول عمر بیشتر شما می شود؟سلامتی نعمتی است که موادغذایی خارجی خداوند به هرکسی عطا فرموده و همه ما ملزم به این هستیم که از این امانت خداوند محافظت کنیم. بهترین راه برای تضمین سلامتی داشتن بدنی قوی، ورزش کردن و خوردن مواد غذایی سالم است.

خريد کنسرو و غذاي آماده در سوپرمارکت اينترنتي

متأسفانه امروزه به دلیل مشغله کاری و اینکه افراد دیگر کمتر فرصت تهیه غذا را دارند، رو به مواد غذایی سریع یا همان فست فود آوردند که نه‌تنها هیچ سودی برای بدن شما ندارد، بلکه تهدیدکننده سلامتتان هم موادغذایی خارجی نیز است.

خريد مواد غذايي بسته بندي شده

شما برای ادامه فعالیت و زندگی خود نیاز به داشتن بدنی سالمی دارید. بدن سالم برای داشتن یک عملکرد صحیح نیاز به مواد غذایی طبیعی و مغذی دارد. بعضی از افراد سعی می‌کنند که کمبود این مواد را از طریق قرص‌های مولتی‌ ویتامین جبران کنند ولی این را بدانید مصرف خودسرانه این قرص‌ها هم می‌تواند موادغذایی خارجی ضرر جبران‌ ناپذیری برای شما داشته باشد و استفاده آن از نظر هزینه هم برای همه مقرون‌ به‌ صرفه نیست.

خريد مواد غذايي پروتئيني

آشنایی با دسته اصلی مواد غذایی به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید در انتخاب غذا و موادی که می‌خورید، تصمیم‌گیری نمایید. در ادامه سعی کرده‌ایم که دسته‌بندی‌های اصلی مواد غذایی را معرفی موادغذایی خارجی کنیم.

انواع محصولات غذايي در سوپرمارکت اينترنتي

بر اساس تحقیقات و گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، توصیه می‌شود که هر فردی باید روزانه سبزیجات مصرف کند و حداقل‌ترین مقدار برای مصرف سبزیجات نصف فنجان است.خواص سبزیجات به حدی بالا است که خیلی از آن‌ها به‌عنوان یک میان وعده سبک مصرف می‌کنند و حتماً باید در برنامه غذایی قرار بدهید. یکی از پرخاصیت یا شاید بتوان گفت ارزان‌ترین مواد غذایی در حال حاضر است.سبزیجات شامل انواع کلم، موادغذایی خارجی هویج، خیار، انواع کدو، پیاز، سیر، برگ شلغم و چغندر و غیره است.

انواع محصولات غذايي منجمد در سوپرمارکت اينترنتي

میوه‌ها منبع غنی از ترکیبات مواد غذایی است که توصیه می‌شود حداقل در روز هر نفر معادل دو فنجان میوه مصرف کند. پتاسیم، ویتامین A و C، فیبر و نداشتن چربی‌های مضر مهم‌ترین خاصیت‌هایی است که شما می‌توانید در میوه‌ها پیدا کنید و یکی از بهترین منابع برای افرادی است که قصد رژیم دارند.هلو، موز، موادغذایی خارجی گلابی، پرتقال، توت، هندوانه، سیب و غیره از نمونه میوه‌ها می‌باشند.

خريد محصولات غذايي منجمد

این گروه، مواد غذایی شامل برنج، جو، ذرت، گندم و غیره است. بیشتر دانه‌های این گروه به‌صورت تصفیه‌شده و جامد و سبوس‌دار می‌باشند که بخش جوانه آن‌ها از قبل جداشده است.خواص اصلی حبوبات موادغذایی خارجی و دانه‌ها شامل پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، فیبر، کربوهیدرات است.

خرید مواد غذایی منجمد

پروتئین‌ها جز اصلی ساختار تشکیل‌ دهنده سلول بدنی است. پروتئین‌ها به آمینواسیدها تقسیم‌ شده که پایه و اساس تشکیل بلوک‌ های پروتئینی هستند. ده تا 35 درصد رژیم غذایی شما را باید مواد پروتئینی تشکیل دهند.مواد پروتئینی شامل گوشت قرمز، گوشت ماهی، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات، مواد کم‌چرب و غیره است.مصرف مواد پروتئین باید حتماً تحت نظر پزشک یا برنامه خاصی باشد و بر اساس موادغذایی خارجی جنس، سن و سطح بدنی شخص تعیین می‌شود.

خريد انواع کنسرو و غذاي اماده

بیشترین مواد غذایی که پزشکان مصرف آن را توصیه می‌کنند، لبنیات است. شیر و تمامی محصولاتی که از شیر تولید می‌شوند مانند پنیر، کره و غیره جز دسته لبنیات قرار می‌گیرند.توصیه می‌شود که حتماً محصول لبنی مخصوصاً شیر را به‌صورت کم‌ چرب مصرف کنید، زیرا پرچرب آن با اینکه خوشمزه‌ تر است اما مصرف مداوم آن می‌تواند باعث اضافه‌ وزن شود. ویتامین B12، ویتامین D، کلسیم، پتاسیم و فسفر ازجمله خواص موادغذایی خارجی مصرف لبنیات است و عامل جلوگیری از پوکی استخوان است.

انواع کنسرو و غذايي آماده

اگر به دنبال این هستید که لبنیات سالم‌ تر مصرف کنید، سعی کنید که حتماً انواع طبیعی آن را تهیه‌ کرده یا شیر را گرفته و خودتان آن را تبدیل به پنیر و دیگر مواد کنید.برای تهیه این مواد غذایی بهتر است که موادغذایی خارجی سوپرمارکت‌های محلی که اقدام به عرضه موادی که خودشان به‌صورت ارگانیک تهیه می‌کنند بروید، همچنین می‌توانید از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای نیز این مواد را خریداری کنید.

[caption id="attachment_1561" align="alignnone" width="300"]خرید موادغذایی خرید موادغذایی[/caption]

خريد کنسرو و غذاي آماده

در بیشتر این فروشگاه‌ها، مواد پروتئینی به‌ صورت تازه‌ وارد می‌شود و در همان جلوی مشتری نیز بسته‌ موادغذایی خارجی بندی می‌شوند و اینکه نظارت بر آن‌ها بیشتراست. نکته خیلی مهم اینکه در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضا آن‌ها دقت نمایید.

محصولات لبنياتي

ادویه‌هایی همچون آویشن و پودر گل‌محمدی به دلیل وجود آنتی اکسیدان مناسب در آن‌ها در کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر بسزایی دارد که بهتر است در فصول مناسب از آن‌ها استفاده کرد برای نمونه در فصول سرد سال زنجبیل یکی از ترکیبات موثر است که خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی موادغذایی خارجی خود سبب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

خريد محصولات لبنياتي

زردچوبه را نیز یکی از مواد موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن دانست و خاطرنشان کرد: کلم بروکلی به دلیل اینکه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مناسب و حاوی ویتامین C و A و فیبر مناسب است از جمله سبزیجات سالمی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد که به دو صورت پخته و خام موادغذایی خارجی می‌توان از آن استفاده کرد.  https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد مواد غذايي خشک

همچنین مصرف اسفناج یکی از سبزیجات بسیار مناسب حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های C و E است که می‌تواند از بدن در مقابل بیماری‌ها محافظت کرده و سبب تقویت سیستم موادغذایی خارجی ایمنی بدن انسان خواهد شد.  https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد تنقلات

در کل داشتن رژیم غذایی موثر، دوری از استرس، مدیریت خواب، برنامه‌ریزی غذایی، کنترل وزن، کاهش وزن مناسب و همچنین رعایت بهداشت فردی از جمله نکات موثری است که در شرایط کنونی سبب تقویت ایمنی بدن شده و هرچه سیستم ایمنی بدن فرد مقاوم‌تر باشد به عنوان سدی دفاعی در برابر ویروس‌ها موادغذایی خارجی عمل کرده و اشخاص کمتر در معرض انواع بیماری‌ها و ویروس‌ها قرار خواهند گرفت.  https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد لبنيات

روغن زیتون اصل و بکر یکی از روغن‌هایی است که با دارا بودن ویتامین E و اسید چرب و اسید اولئیک به سلامت سیستم قلبی عروقی انسان کمک کرده و با کاهش کلسترول موجب تقویت سیستم ایمنی بدن موادغذایی خارجی انسان خواهد شد.  https://sabad.online https://sabad.online/mag

تنقلات

با اشاره به اینکه مواد غذایی حاوی ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد، یادآور شد: مرکباتی همچون پرتقال، لیموسنگی، لیمو ترش، گریپ‌فروت، کیوی و گوجه‌فرنگی جزء ترکیبات حاوی ویتامین C هستند که در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر بسزایی داشته و لازم است با توجه به فصول موادغذایی خارجی مختلف سال در رژیم غذایی لحاظ شوند.  https://sabad.online https://sabad.online/mag

محصولات پروتئيني

بهتر آن است که افراد در رژیم‌های غذایی خود از چربی‌ها، قند‌های ساده، فست‌فودها، غذا‌های آماده و غذا‌های فرآوری شده حاوی نگهدارنده‌هایی به مقادیر زیاد دوری کنند و در عوض غذا‌های سالم و مفید غنی شده از باکتری‌های پروبیوتیک مانند سبزیجات، میوه و غذا‌هایی با روش طبخ مناسب را جهت سلامت سیستم گوارشی خود به عنوان یک سد دفاعی در مقابل سیستم ایمنی بدن در رژیم غذایی خود استفاده موادغذایی خارجی کنند.  https://sabad.online https://sabad.online/mag

خريد محصولات پروتئيني در سوپرمارکت اينترنتي

به گفته این کارشناس و مشاور تغذیه، بادام درختی یک منبع سرشار از ویتامین E، منگنز، منیزیوم و فیبر موادغذایی خارجی مناسب است که اگر در رژیم غذایی لحاظ شود سبب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.  https://sabad.online https://sabad.online/mag





:: برچسب‌ها: https://sabad , online https://sabad , online/mag ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: